De opdracht van Dana Ponec architecten startte in december 2006. Dana en ik kenden elkaar van mijn werk bij destijds Soeters Van Eldonk Ponec architecten. Dana had besloten die maatschap te verlaten en met een aantal medewerkers en projecten haar eigen bureau te starten: Dana Ponec Architecten. Ze heeft mij gevraagd om voor haar bureau de volledige administratie op te zetten, voor financiƫle zaken, de projectadministratie en voor personeelszaken. Het belangrijkste daarvan was de implementatie van Assistance PSO. Inmiddels zijn wij vele jaren verder en nog steeds ga ik met veel plezier regelmatig naar het bureau in Amsterdam.
De werkzaamheden die ik voor Dana Ponec Architecten verricht zijn de volgende:
- contractadvies en indien nodig onderhandelingen
- honorariumberekeningen
- projectadministratie
- overleg met verzekeringsmaatschappij over beroepsaansprakelijkheidsverzekering en projectpolissen
- indien nodig facturatie
- onderhanden werk
- omzet- en kostenprognoses
- liquiditeitsprognoses
- capaciteitsplanning
- controles in de boekhouding inclusief aangifte omzetbelasting en jaarwerk
- personeelszaken
- kostprijsberekeningen
- accountbeheer van Assistance PSO
- sparring partner voor Dana bij leuke en moeilijke beslissingen
Voor 2012 heb ik het doel om haar financiƫle administratie volledig digitaal te maken. Assistance PSO heeft een aantal nieuwe features die dat mogelijk maakt, en daardoor leveren wij een (bescheiden) bijdrage aan het milieu: veel minder printen.